СТАТУТ
ПРЕЗИДЕНТСЬКО-ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ
Прийнятий 6 вересня 2004 р.
Із змінами, внесеними від 10 вересня 2014 р.
Статут Президентсько-парламентської республіки НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с.Здомишель.
Правління Президентсько-парламентської республіки від імені учнів школи, висловлюючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвинути і зміцнити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут — основний закон учнівського самоврядування НВК.
Розділ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Президентсько-парламентська республіка (ППР) – це незалежна, самостійно діюча громадська організація, яка складається з учнів 1-11 класів, створена з ініціативи учнівського та педагогічного колективів на добровільних засадах.
Стаття 2. Президентсько-парламентська республіка здійснює свою діяльність в межах НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Здомишель. Керується Конституцією України, ЗУ «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Декларацією про права дитини, Положенням про шкільну раду ЗНЗ, Статутом школи та Статутом учнівського самоврядування.
Стаття 3. Символами Президентсько-парламентської республіки загальноосвітньої НВК с.Здомишель є девіз, герб і гімн Президентсько-парламентської республіки.
Розділ II
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
Стаття 4. Метою Президентсько-парламентської республіки є всебічний розвиток особистості учнів, формування у них лідерських якостей і вмінь роботи в колективі на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 5. Завдання Президентсько-парламентської республіки:
- вчитися згруповано працювати в колективі;
- забезпечувати умови для самореалізації особистості, відповідно до її здібностей та інтересів;
- навчитися чітко визначати мету діяльності для постановки завдань і успішного її досягнення;
- рівномірно розподіляти навчання членів колективу стосовно формування лідерських якостей;
- згуртовувати дітей, підлітків, дорослих.
Розділ ІІІ
ЧЛЕНСТВО
Стаття 6. Членами Президентсько-парламентської республіки можуть бути учні 1 – 11 класів, незалежно від національності, релігійних поглядів, які визнають закони президентсько-парламентської республіки та навчаються у НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Здомишель.
Стаття 7. Прийом в організацію є добровільним, індивідуальним, з дозволу батьків на загальношкільних зборах членів колективу.
Стаття 8. Члени президентсько-парламентської республіки мають чітко визначені права і обов’язки, які зобов’язані виконувати.
Розділ IV
ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ
Стаття 9. Усі учні школи є рівними у своїй гідності та права.
Стаття 10. Особистість кожного, хто працює чи навчається у школі, є недоторканною і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати права, ображати честь і гідність.
Стаття 11. Образою честі й гідності кожного, хто навчається в школі, є будь-які дії чи слова, що принижують честь, гідність іншої людини.
Стаття 12. Кожен учень школи має право бути присутнім на зборах і засіданнях парламенту, вносити пропозиції та зауваження, що стосуються його роботи.
Стаття 13. Усі учні школи мають право на свободу думки і слова, вільне вираження поглядів і переконань, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей.
Стаття 14. Кожен учень має право обирати та бути обраним до керівних органів Президентсько-парламентської республіки.
Стаття 15. Учні мають право брати участь в управлінні справами Президентсько-парламентської республіки, подати свою пропозицію, вимогу Президентові Президентсько-парламентської республіки.
Стаття 16. Кожен учень школи має право брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.
Стаття 17. Кожен учень має обов’язки перед суспільством та школою.
Учень зобов’язаний:
üЗнати і дотримуватись законів республіки.
üДотримуватися вимог статуту.
üСумлінно виконувати поставлені завдання і доручення.
üВести активну діяльність та приймати участь у всіх заходах школи.
üСпівпрацювати з класними керівниками, педагогом-організатором, один з одним.
Стаття 18. Кожному гарантується знати свої права та обов’язки.
Стаття 19. Кожен учень зобов’язаний неухильно додержуватися Статуту та законів Президентсько-парламентської республіки.
Розділ V
ЗАГАЛЬНІ УЧНІВСЬКІ ЗБОРИ ШКОЛИ
Стаття 20. Найвищим органом Учнівського самоврядування школи є Загальні учнівські збори школи.
Стаття 21. Загальні учнівські збори школи мають скликатися не рідше 2-х разів на рік.
Стаття 22. Загальні учнівські збори школи вирішують поточні важливі справи шкільного життя.
Розділ VІ
ПРЕЗИДЕНТ ШКОЛИ
Стаття 23. Президент є головою Президентсько-парламентської республіки.
Стаття 24. Президент є гарантом прав учнів, визначених законом.
Стаття 25. Президент представляє школу на святах, семінарах, зборах, нарадах.
Стаття 26. Президент видає укази про створення об’єднань, проведення заходів, акцій, які не суперечать Законам чи Статуту, і мають за мету благо школи.
Стаття 27. Президент співпрацює з дирекцією згідно Статуту.
Стаття 28. Президент призначає та приймає рішення про відставку за згодою парламенту Прем’єр-міністра Президентсько-парламентської республіки.
Стаття 29. Президент призначає та звільняє міністрів за поданням Параламенту.
Стаття 30. Президент планує і веде засідання Парламенту.
Стаття 31. Президент має право «вето» щодо прийнятих Парламентом законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд.
Стаття 32. Президент виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою.
Стаття 33. Президент поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Стаття 34. Президент складає таку присягу:
«Я, (ім’я та прізвище), волею учнів школи обраний Президентом Президентсько-парламентської республіки НВК с.Здомишель, заступаючи на цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити учням та колективу школи, суворо дотримуватися Конституції України та Статуту школи, сприяти втіленню їх у життя, зміцнювати авторитет школи, охороняти права, свободи і законні інтереси учнів школи, гідно нести високе звання Президента Президентсько-парламентської республіки НВК с.Здомишель, сумлінно виконувати свої обов’язки».
Стаття 35. Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента.
Стаття 36. Повноваження Президента припиняються достроково у разі відставки, закінчення строку повноважень або випуску зі школи.
Стаття 37. Відставка Президента набуває чинності з моменту проголошення ним особисто заяви про відставку на засіданні Парламенту.
Стаття 38. У разі дострокового припинення повноважень Президента виконання обов’язків Президента на період до обрання і вступу на пост нового Президента покладається на Прем’єр-міністра.
Розділ VІІ
ПАРЛАМЕНТ
Стаття 39. Парламент Президентсько-парламентської республіки є органом влади школярів, що підпорядковується Президенту та Загальним зборам школи, затверджується Президентом школи.
Стаття 40. Обраним до Парламенту може бути кожен учень, що визнає даний статут.
Стаття 41. Парламент організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.
Стаття 42. Голова класного колекстиву – це учень, який слідкує за дотриманням учнями законів у межах класу, сприяє організації життя класного колективу.
Стаття 43. Голова класного колекстиву обирає класний колектив або призначає класний колектив.
Стаття 44. Голова класного колекстиву звітується перед Президентом школи, класним керівником, адміністрацією школи.
Стаття 45. Члени Парламенту – голови комісій, старости – особисто відповідають за основні напрямки роботи Президентсько-парламентської республіки.
Стаття 46. Голови класних колекстивів збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи республіки і представляють їх на засіданнях Парламенту.
Стаття 47. Голови класних колекстивів представляють своїм класам звіти роботи Парламенту школи.
Стаття 48. Вчителі-консультанти центрів обираються Президентом з числа вчителів, які дають на це згоду, враховуючи бажання педагогів опікуватися учнівським самоврядуванням школи.
Стаття 49. Прем’єр-міністр є правою рукою Президента.
Стаття 50. Прем’єр-міністр допомагає виконувати Президенту його обов’язки.
Стаття 51. Секретар Президента працює разом з Президентом, опрацьовує порядок засідання Парламенту.
Стаття 52. Секретар Президента перед зборами збирає усі пропозиції, які має розглянути Парламент.
Стаття 53. Секретар Президента протоколює засідання парламенту.
Стаття 54. Секретар Президента збирає письмові пропозиції, прохання, повідомлення учнів, що надходять до учнівського самоврядування.
Стаття 55. Голови центрів готують творчі виставки учнів.
Стаття 56. Голови центрів організовують у школі ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час.
Стаття 57. Голови центрів організовують культпоходи та екскурсії з урахуванням заявок класних колективів, ведуть облік відповідної роботи.
Стаття 58. Голови центрів співпрацюють з класними керівниками.
Розділ VIІІ
ЦЕНТРИ ПАРЛАМЕНТУ РЕСПУБЛІКИ
Стаття 59. Центр волонтерської діяльності організовує роботу по благоустрою школи та території села, опікується одинокими людьми, піклується про молодших школярів, а також працює за такими напрямами:
v організовує заходи по підтриманню чистоти в школи;
v організовує збір коштів для участі у всеукраїнських акціях;
v здійснює профорієнтаційну роботу в школі;
v виховує готовність жити й діяти на засадах гуманізму, милосердя, людяності;
v піклується про ветеранів, літніх людей, інвалідів, вчителів-пенсіонерів;
v проводить рейди - перевірки збереження підручників по класах;
v перевіряє санітарний стан у класі;
v готує заходи до Дня людей похилого віку, Дня інваліда, Дня захисту дітей, організовує зустрічі з ветеранами та їх вдовами;
v контролює та організовує роботу трудового десанту по прибиранню території навколо пам’ятного знаку.
Стаття 60. Центр освіти і науки організовує роботу, спрямовану на розвиток пізнавальних інтересів учнів та підвищення успішності у навчанні, а також:
v організовує заходи, які стимулюють покращення якості знань;
v бореться з пропусками уроків, запізненням учнів;
v організовує взаємодопомогу в навчанні;
v веде облік відвідування;
v проводить контроль за підготовкою учнів до уроків;
v організовує консультативну допомогу;
v досліджує маловідомі героїчні та трагічні сторінки історії свого краю;
v досліджує виникнення обрядів і свят;
v вивчає природу рідного краю;
v збирає матеріали для шкільної газети;
v контролює ведення щоденників.
Стаття 61. Центр дисципліни і порядку допомагає педагогічному колективу у вихованні свідомої дисципліни і порядку, а також:
v контролює відвідування школи, уроків, роботу чергового класу та ведення листів чистоти;
v виховує дбайливе ставлення до речей, книг;
v проводить заходи, які виховують в учнів свідому дисципліну;
v готує інформаційні звіти на загальношкільну лінійку;
v сприяє вихованню свідомої дисципліни і порядку, культури поведінки в школі та за її межами;
v щоденно звітує черговому вчителю про результати чергування по школі;
v слідкує за веденням листа чистоти;
v захищає права, інтереси учнів (розгляд спірних питань, девіантна поведінка неповнолітніх);
v контролює дотримання учнями Статуту школи, правил поведінки.
Стаття 62. Центр здоров’я та спорту веде роботу по організації культурно-масових заходів, щодо пропаганди здорового способу життя, виховання командного духу, вміння чесно змагатись, а також:
v залучає учнів до участі в спортивно-масових заходах, до спортивно-масової, фізкультурно-оздоровчої роботи;
v веде пропаганду по боротьбі з курінням та алкоголізмом;
v проводить заходи по пропаганді здорового способу життя;
v організовує роботу спортивних секцій, груп здоров’я;
v дбає про охорону та зміцнення здоров’я учнів;
v пропагує здоровий спосіб життя;
v проводить спортивні ігри після уроків та на перервах;
v контролює санітарний стан у школі, класах, дотримання гігієнічного режиму в їдальні, особисту гігієну учнів;
v проводить санітарно-освітню роботу серед учнів (бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори).
Стаття 63. Центр культури та дозвілля займається організацією пізнавально-ігрових, розважальних, комунікативних та інформаційних форм відпочинку, а також:
v організовує творчі виставки робіт школярів;
v допомагає у підготовці матеріалів для написання сценаріїв свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
v займається веденням скриньки пропозицій, щодо позакласної роботи з учнями;
v залучає учнів школи до участі в художній самодіяльності;
v організовує естетичне виховання учнів;
v оформляє альбоми до пам’ятних дат, традиційних свят у школі;
v займається веденням скриньки пропозицій, щодо позакласної роботи з учнями.
Стаття 64. Прес-центр вивчення громадської думки учнів про шкільне життя. Створення мережі шкільної преси, а також:
· збирати інформацію про різні події шкільного життя, висвітлювати їх у шкільній пресі;
· проводити конкурси шкільних стіннівок до визначних подій;
· випускати шкільну газету;
· контроль стану книжок, відвідування бібліотеки;
· оформлення школи відповідно до тематичних тижнів, свят.
Розділ ІХ
ВИБОРИ
Стаття 65. Президент школи обирається учнями 5-11 класів та педагогічним колективом на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Стаття 66. Кожний виборець на виборах Президента має один голос.
Стаття 67. Участь у виборах Президента є добровільною. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у виборах.
Стаття 68. Вибори Президента є вільними. Виборцям забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.
Стаття 69. Голосування на виборах Президента є таємним: контроль за волевиявленням виборців забороняється.
Стаття 70. Кожний виборець голосує на виборах Президента особисто. Голосування за інших осіб, а також передача виборцем права голосу будь-якій іншій особі забороняються.
Стаття 71. Кандидат в Президенти висувається як групою учнів, так і шляхом самовисунення.
Стаття 72. Усі кандидати на пост Президента школи мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.
Стаття 73. Вибори проводяться на другий рік повноважень Президента.
Стаття 74. Днем виборів слід вважати третій вівторок травня.
Стаття 75. Президент обирається простою більшістю голосів учнів класів школи.
Стаття 76. Право бути обраним має право кожен учень 8-10 класів школи.
Стаття 77. Виборчий процес здійснюється на засадах:
1) публічності та відкритості виборчого процесу;
2) рівності всіх кандидатів на пост Президента школи;
3) свободи передвиборної агітації.
Стаття 78. Виборчий процес включає такі етапи:
1) утворення виборчої комісії;
2) висування та реєстрація кандидатів;
3) проведення передвиборної агітації;
4) голосування у день виборів Президента;
5) підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування і результатів виборів Президента.
Стаття 79. Вибори Президента можуть бути черговими, позачерговими.
1. Чергові вибори Президента проводяться у зв’язку із закінченням строку повноважень Президента.
3. Позачергові вибори Президента проводяться у зв’язку із достроковим припиненням повноважень Президента.
4. Чергові вибори Президента відбуваються в третій вівторок травня другого року повноважень Президента.
5. Позачергові вибори відбуваються через місяць після звільнення чи усунення з поста Президента.
Стаття 80. До складу виборчої комісії входять по одній особі від кандидата, педагог-організатор, заступники з навчально-виховної та виховної роботи.
Стаття 81. Повноваження виборчої комісії:
1) реєструє кандидатів на пост Президента;
2) слідкує за правильністю ведення передвиборчої агітації;
3) підраховує голоси виборців;
4) оголошує результати.
Стаття 82. Офіційне оголошення результатів виборів Президента Президентсько-парламентської республіки проводиться на наступний день після виборів — третя середа травня.
Стаття 83. Новообраний Президент вступає на пост з моменту складання присяги на урочистому засіданні.
Стаття 84. Президенту вручається посвідчення Президента Президентсько-парламентської республіки.
Стаття 85. День оголошення результатів виборів слід вважати святом — Днем Президента. День Президента святкується кожного року у третю середу травня.
Розділ Х
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 86. Статут набуває чинності з дня його прийняття.
Стаття 87. День прийняття Статуту Президентсько-парламентської республіки є загальношкільним святом — Днем Статуту учнівського самоврядування.
Розділ XІ
ПЕРЕХІДНІ СТАТТІ
Стаття 88. Парламент коригує Статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.
Стаття 89. Статут є дійсним, поки відповідає сучасній структурі школи.
Стаття 90. Всі статті Статуту стосуються кожного учня без винятків.